Kontrak kerja tak sampai setahun?

Assalamualaikum, Selamat tengahari kepada para penggemar membaca sekalian alam. Acah-acah sangat ada pokok rumput bunga yang nak membaca. Nevermind! Mood tak berapa cantik hari ni, mendung kelabu je. Jadi kite ambil inisiatif untuk memupuk mood seperti selalu dengan menukilkan nukilan tak seberapa kat blogg terchenta *konon*

Act hari ni 5 April 2016 kan tapiiiiii bukan nak cerita pasal hari ni pun. HAHAHA! Saje je. Nak cerita pasal semalam sebenarnya. Semalam kami Penyelia IT telah disambungkan kontrak setelah tamat pada 3 April 2016. Tapi yang bengang over bengang tu penyambungan kontrak tak sampai setahun pun. Sedih k. Lepas ni nak makan ape? Mcm mana nak bayar kereta? Alaahhhhhhh. Dah over stress dah.

Dah laa tak kahwin lagi. Macam mana nak kumpul duit kahwin kalau dah tak kerja. Act semalam jugak sebenarnya aku patut lapor diri di Jabatan Perangkaan Shah Alam sebagai Pembantu Perangkaan. Aku tarik diri sebab jawatan tu pun hanya kontrak hingga bulan 12 tahun ni.

Kerana aku fikir kerja sekarang ni pun kontrak lebih lama berbanding Pembantu Perangkaan dan disebabkan itu aku menarik diri. Rupa-rupanya aku kena april fool oleh MSD kerana penyambungan hingga Feb 2017 sahaja!! Haihhh bila mengenang nasib yang masih muda *muda laaa sangat* dan hutang keliling pinggang dengan PTPTN, dengan hutang kereta lagi. Terbebannya hidup.

Siapa yang sudi beri aku iklan jawatan kosong tu boleh laa email ke sini ye nurfarhanikhairudin@gmail.com

Macehhh kome :*

No comments: